چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟

در سال ۲۰۱۰ یک مجموعه کوچک مستقر در کالیفرنیا به نام اینستگرام درهای خودرا جهت شروع یک کسب و کار گشود. این کمپانی که سرمایه زیاد ی نداشت، تنها با داشتن چهار کارمند دیدبعضی مبنی بر شکست کداک را در سر می‌پروراند. این از نظر افراد دیگر ممکن است خیلی عملی به نظر نمی‌رسید اما ۱۸ ماه بعد این شرکـت ۴ نفره که دیگر ۱۴ کارمند داشت به قیمت یک میلیارد دلار فروخته شد.

1000353 چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟
خرید فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز,طراحی سایت فروشگاهی,فروش فروشگاه اینترنتی,خرید فروشگاه اینترنتی

این معلت ه توانست تیترهای جهان را تغییر دهد. اینستاگرام تحول تازه‌ای در صنعت دیجیتال با خود به همراه داشت. این محصولات همگام با نسلی که عادت کرده بود هر عکس ی را با آیفون ضبط نماید حرکت می‌کرد کارکرد این دوربین‌ها آن‌قدر بهتر بود که عکس‌های گرفته شده بوسیله هر شخص مبتدی را به عکس‌های حرفه‌ای تبدیل می‌کرد.

اجازه دهید کمی به عقب برگردیم. در سال ۲۰۰۳ یک شرکت کوچک سازنده بازی‌های تلفن همراه در فنلاند شروع به کار کرد. با سرمشق گرفتن از کمپانی هاسبرو که در آمریکا یکی از غول‌های سازنده بازی‌های دیجیتالی بود؛ تصمیم گرفت تا بازی ساده، سرگرم‌کننده ارزان ایجاد نماید . نوکیا با کار در همین کشورتوانسته بود به سلطه جهان ی در صنعت دیجیتال دست یابد؛ اما این کمپانی آمده بود تا از تلفن‌های هوشمند طبق پلت فرم خودشان مصرف نماید . شش سال بعد شرکـت راویو گیم پرندگان خشم گین یا انگری‌برد معروف را ارائه کرد. در ماه می‌۲۰۱۲ این مجموعه اعلام کرد که از این بازی یک میلیارد ورژن دانـلود شده است.

اینستگرام و انگری‌برد پدیده‌های منحصربه فردی نیستند. مثال‌های خیلی ی از این قبیل مانند اسکایپ و سایت‌های مشهور فروش آن‌لاین، با داستان‌های مشابه این‌چنینی در جهان ی ارتباطات از راه دور وجود دارند. کمپانی ‌های تازه تاسیسی که با وجود داشتن شانس، جهت رسیدن به موفق یت در مساوی کمپانی ‌های شناخته شده ماهر قد علم می‌کنند.

تمام شرکـت ‌های نامبرده فقط با ایده شروع به کار کرده ‌اند. می‌توانید تصور بکنید که رقابت با بزرگ‌ترین کمپانی ‌های جهان می‌تواند چقدر سخت باشد؟ قابل ذکر است که پیدا کردن ایده راحت‌ترین بخش کار است، قسمت سخت کار این است که بتوانید کاری بکنید تا مجموعه شما به این باور برسد.

در سال ۲۰۱۰ روی دیوار دفتر مرکزی یک وبسایت فوق خوب این عبارت نوشته شده بود: «عملگرا بودن بهتر از ایده‌آل‌گرا بودن است» مفهوم ضمنی این شعار این است که شما می بایست ایده‌ها را قبل از اینکه منسوخ شوند باور بکنید به کار ببندید.

بزرگ‌ترین رویای من به عنوان بچه، زمان ی ۸ ساله بودم برآورده شد. آرزوی من بازدید از آزمایش گاه تحقیق گسترش مجموعه لگو(یک شرکـت مشهور تهیه اسباب بازی) بود تا به جایی بروم که اسباب بازی‌ها قبل از راه پیدا کردن به بازار ساخته می‌شوند. هرگز ملاقاتی که با طراح اصلی کمپانی لگو را ی قطار نو ش را به من نشان داد فراموش نخواهم کرد. برای من این جالب‌ترین چیزی بود که تا آن زمان دیده بودم.

از او پرسیدم که چه زمانی می‌توانم این اسباب بازی را خریداری کنم؟ و او جواب داد: «حدود سه سال بعد» این جواب برای من زیاد مبهم بود؛ مگر چقدر امکان داشت که ورود این اسباب گیم به بازار طول بکشد؟ جواب او بسیار زیاد آسان بود: «چون این‌جا کمپانی لگو است.» چند سال بعد لگو به بیشترین افت فروش خود نسبت به قدیم رسید. این اتفاق در همان سال‌هایی افتاد که بازی‌های رایانه ی در حال تسخیر بازار بودند. این امر باعث شد که شرکت لگو بازه زمانی جهت برنامه ‌ریزی تحقیق و توسعه را از بیست سال به یک سال آینده محدود نماید .

یکی دیگر از شعارهای این سایت اینترنتی می‌گوید: «سریع حرکت کن و ساختار فعلی را بشکن.» صد برند بیان معرفی شده توسط مجله فورچون نه تنها به این عبارت پایبندند، بلکه این را در عمل نشان می‌دهند؛ مجموعه ‌هایی مثل گوگــل ،اپل،آمازون ممکن است سامسونگ. وجه اشتراک این مجموعه ‌ها این است که همگی از تکنولوژی‌های نوآورانه با سبک ی از رهبر ی استفاده می‌کنند.

تا چندی پیش سونی به عنوان شرکـت پیشرو در صنعت الکترونیک بود؛ ولی بعد از مدتی مرتکب غلط اتی شد. فکر می‌کنید با مساله کمبود ایده مواجه بود؟ با صحبت‌هایی که با متخصصان در این زمینه انجام داده‌ام، اسم این غلط را تکبر غرور می‌گذارم. اما تا میزانی نیز پیش زمینه‌های فرهنگی در این امر دخیل بوده‌اند. همواره در طول تاریخ اختلافاتی بین ژاپنی‌ها کره‌ای‌ها وجود داشته است.چند سال پیش، سامسونگ که یک شرکـت کره‌ای است به شرکـت ژاپنی سونی پیشنهاد همکاری برای تهیه نماشگر‌هایLCD را داد. این‌طور که گفته می‌شود شرکـت سونی به دلیل قبلی ه فرهنگی موجود، این پیشنهاد همکاری را بطور مودبانه رد کرد. اما امروزه می‌بینیم که شرکت سامسونگ به تنهایی در شش بخش صنعت الکترونیک در آمریکا پیشرو است.

روی دیوار کمپانی ی دیگر شعار دیگری تذکر م را جلب کرد که نوشته بود: «بگذارید تا مشتری برند را بسازد.» شرکت فوق اسکایپ بود. اسکایپ هنوز جزء صد برند زیاد دیده شده مجله فورچون نیست ولی با درآمد هشت نیم میلیارد دلاری که برای مایکروسافت دارد، می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. این شعار به زودی در جهان ی توسعه‌یافته کنونی به حقیقت خواهد پیوست. به یاد داشته باشید که اسکایپ کمتر از ۹ سال دارد اما آیکون آبی آن در صفحه نمایش رایانه میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ بدون اینکه از هیچ اگهی اختصاصی برای تبلیغ آن استفاده شده باشد.

من همواره چالش اسکایپ را با مراجعینم بیان می‌کنم. چنانچه نمی‌توانستید هیچ‌گونه تبلیغاتی داشته باشید و همزمان بایستی فروش را نیز افزایش می‌دادید،چه می‌کردید؟ تعجب خواهید کرد چنانچه بدانید هر شخص عادی می‌تواند چقدر خلاق باشد. اما چیزی که بیشتر تعجب‌آور است این است که اکثر افراد از این خلاقیت استفاده نمی‌کنند. یک مدیر اجرایی می‌گفت ما مجبور به استفاده از خلاقیت دیگران نیستیم؛ زیرا خودمان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی ‌های موفق جهان را اداره می‌کنیم.

ممکن است گفته او در بازه زمانی معین ی صحیح بوده است، ولی هم اکنون واقعیت این است که شرایط وقت حال از قواعد و قوانین دیگری پیروی می‌کند که در عین حال آسان و قدرتمند می باشند . به هرحال مصرف درست از این قوانین سری سخت کار است. اگر ادعای شما این است که با شعار «عملگرا بودن خوب از ایده‌آل‌گرا بودن است» شرکـت ‌تان را مدیریت می‌کنید و دیگر همکاران‌تان به همراه شما تصمیم به چابک بودن و شکستن چارچوب‌ها دارند، از آن‌ها بپرسید آیا این قدرت را در خود می‌بینند که دست از تبلیغات بردارند یا نه؟ به اقطعا ل خیلی جواب آن‌ها همچنان نه خواهد بود؛ چون جسارت و شجاعت چنین کاری را ندارند.

اما هم اکنون نیز افرادی می باشند که این شعار را بر دیوار شرکت خود نصب کرده ‌اند و با امکانات کم با شجاعت دست به عمل می‌زنند، چون این یکی از قوانین امروز است، نه فردا.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک