۱۰ اشتباه SEO که باید از آنها پرهیز کنید

%D8%B3%D8%A6%D9%88 %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA 10 اشتباه SEO که باید از آنها پرهیز کنید

webtarahan

بهنیه سازی موتور جستجو (SEO) جهت هرگونه مبارزه رقابت خوب وبلاگ نویسی خیلی مهم حیاتی است. پس ، می بایست به شیوه ای درست اجرا شود. SEO به دلایل بیشماری کاملا پیچیده و دشوار است، ولی بیشتر به مصرف گوگل از یک محاسبه عددی (الگوریتم) است که عوامل مختلف ی را وقت رتبه بندی یک صفحه وب مورد محاسبه قرار می دهد، همچنان به تغییر دادن آن ادامه می دهند.

در اصل اسطوره و افسانه SEO بسیار زیاد بسياري وجود دارد که دانستن اینکه چه چیزی ۱۰۰% درست بوده زیاد دشوار شده است، اما می توانم توصیه کنم که کدامیک از غلط هایSEO را نمی بایست مرتکب شوید:

۱٫ خرید لینک ها
چنانچه وبگاه شما پیش از این محبوب باشد، احتمال دارد با خرید پیوند (لینک) ها به ترقی کوتاه مدت دست یابید، ولی هنوز در اینجا در حال خطر کردن هستید. پیوندهای پولی بعضی وقتها اوقات بوسیله متخصصین موتور جستجوی گوگل نشانه گذاری و متوقف می شوند. احتمالا از بپرسید، چطور آنها مرا به دام خواهند انداخت؟ ربات های گـوگل یک گروه ویژه در مجموعه ، روزانه به دنبال الگوهای پیوند دهنده مشکوک پرسش برانگیز هستند !

به عنوان مثال، چنانچه نرخ چند صد پیوندی که درست همان روز به وبگاه شما اشاره می کنند را پرداخت نمایید، گاهي پیوندها به عنوان نوعی ’ کار پیوند دهنده نامنظم ‘ نشانه گذاری می شوند. پیوندهایی از مقوله ای کاملا بی ربط مشکوک به نظر خواهند رسید.

مایلمروش قدیمی پیوند دادن نظر نقدها (کامنت)، به صورت دستی را پیشنهاد نمایم – بلاگ تان هنوز قادر به رشد ترقی خواهد بود، اما با موزیک ی ثابت و پایدار. با طی شدن زمان، نتایج نهایی ارزشمند خواهند بود. با این وجود چنانچه تصمیم به خرید پیوندها دارید، متن خبری یکسان را جهت همه آنها بکار نبرید؛ اندکی آن را ادغام بکنید .

۲٫ دوباره تکرار مطالب
بسياري از بلاگ نویسان را می شناسم که تلاش می کنند موضوعی یکسان با دگرگونی مهم واژگان کلیدی زیاد مشابه را هدف قرار دهند. به عنوان مثال، ’ در فیسبوک پول درآورید‘ یا ’ با فیسبوک خود پول درآورید‘ کاملا مشابه هستند ، ایجاد صفحه ای کاملا مفرق جهت هر عبارت کلیدی ارزش بسياري به وبگاه شما نخواهد افزود.

تا چه اندازه واقعا می توانید با مورد ها واژگان کلیدی که اساسا یکسان هستند ، گیم کنید؟ چنانچه نمی توانید، پس احتمـا لا به نوشتن مطالب یکسان جهت هر دو عبارت کلیدی، که خطر مجازات موتور جستجو را به همراه دارد، خاتمه خواهید داد. در عوض، می بایست تلاش بکنید تا یک موضوع یا عبارت کلیدی تازه را با جزئیات شکافته و برای تقویت هر پست تلاش نمایید.

۳٫ دنبال نمودن رتبه صفحه ها
غلط نکنید، رتبه صفحه جهت موفق یت هر وبگاهي خیلی مهم است. هرچه رتبه صفحه بالاتری داشته باشید، از رتبه بهتری در موتورهای جستجو برخوردارید، و بازدید کنندگان خواهید داشت. هرچند، این به احتمال زیاد فقط معکمک نیست که به شما در افزایش خوب یت وبلاگ تان یاری خواهد رساند. وانگهی، گوگــل پیش از این یادآور شد، رتبه صفحه یکی از دویست (اوه!) شاخص مورد استفاده جهت خزیدن و رتبه بندی وبگاه است. در عوض، شما می بایست بر تجزیه تحلیل، RIO ، ارتباط همان گونه که توسط گوگــل پیشنهاد شده است، تمرکز نمایید.

۴٫ واگذاشتن برچسب های عنوان به صورت اتوماتیک
برچسب (تگ) عنوان به طور انکارناپذیری یکی از مهمترین جنبه ها است زمان ی که به رتبه بندی های موتور جستجو می انجامد. وبلاگ نویسان تازه کار به طور معمول یک پست با عنوان زیاد می نویسند که موضوع را با واژگانی بسیار زیاد خیلی شرح می دهد. نخست، شما می خواهید عنوان تا اندازه ای کوتاه بماند (نه بیش از ۶۰ کاراکتر) ولی مهمتر از همه، می بایست هدف شما تمرکز بر سئو برچسب های عنوان(Title Tags) باشد.

به عنوان مثال، چنانچه شما پستی با عنوان “یک بلاگ مناسب چیست و چگونه آن را ایجاد کنم؟” می نویسید، برچسب عنوان شما می بایست بیشتر یک واژه کلیدی را هدف قرار دهد، شاید چیزی مانند “یک وبلاگ مناسب چیست؟” به همراه “یک بلاگ مناسب” یک واژه کلیدی معقول است. شما به احتمال زیاد می خواهید محبوبیت واژه کلیدی مربوط را با وسائل واژه کلیدی همچون Google Adwords پیش از بهینه سازی آن، تحلیل نمایید. با تذکر و مدنظر قرار دادن تغییر آن، شاید از اهمیت ی بهتر در موتورهای جستجو در نتیجه، بازدید کنندگان بیشتر لذت ببرید.

۵٫ زیبا یی را فدای محتوا نمودن
در حالی که بلاگ نویسان بسياري برای رشد ترقی وبلاگ خود به محتوا وابسته می باشند ، برخی نیز ذهن را به طراحی وبلاگ شان مشغول کرده اند. غلط نکنید، اگر از طراحی گیرا برخوردار نباشید، برخي بازدید کنندگان گرایشی به وبگاه تان نخواهند داشت. هرچند، استفاده زیاد زیاد از گرافیک تصاویر، صفحه شما را شلوغ کرده سرعت آن را کاهش می دهد.

وبگاه های بسياري را می بینم که با بکار بردن فلش، سرعت صفحه را فدای حرکت و صدا ها می کنند. به یقین تنظیمات گیرا جذاب، با اهمیت زیاد است، اما آنقدر ارزش ندارد که چیزی را فدای آن بکنید . همين طور این مانع ربات های موتور جستجو خواهد شد از اینکه بتوانند به میزان سريع تری در بین صفحه های شما بخزند.

۶٫ استفاده از بلاگ های میزبان
خدمات وبلاگی که میزبانی همچون Blogger ، TypePad ، و بسياري دیگر ارائه می دهند، می توانندپلتفرمی مطلوب ارزش و معکمک عالی را عرضه نمایند. هرچند، آنها به قدر کافی انعطاف پذیر نبوده تا بتوانند پلاگین ها، تم ها، و امکانات دیگری که شما خواستار نتایج برتر SEO هستید، را نصب کنند.

تمام آن چیزی که نیاز خواهید داشت، اینکه دامنه خود را ثبت بکنید ، یک طرح میزبانی ارزان قیمت خریداری نمایید. چنانچه به اندازه کافی قیمت بکنید ، نباید بیش از ۵۰$ برای هر دو، در سال نرخ نمایید. ارزش چند دلار در ماه را دارد که نظارت کامل بر روی وبگاه داشته باشید. قدرت استقلال می تواند در زمان ی که کار عملکرد بلاگ نویسی تان رشد و بیشتر شدن می یابد، انعام های بزرگی را درو نماید .

۷٫ جوهره عبارت کلیدی
احتمـا لا یکی از فراگیر ترین غلط های SEO جوهره و ماده ابتدایی (stuffing) مشترک است. این نه تنها غیر اخلاقی است، بلکه همچنین به رتبه بندی جستجوی شما آسیب خواهد رساند. چنانچه واقعا می خواهید گروهی از واژگان کلیدی را رتبه بندی بکنید ، صفحه ای جداگانه جهت هر واژه کلیدی پس بهینه سازی جهت آن ایجاد نمایید. به جای بکار بردن متن پنهان یا دوباره تکرار ی، روی صفحه های مفید ی که واژگان کلیدی شما را به عنوان بخشی از محتوا پیاده سازی می نمایند، تمرکز بکنید . تلاش برای دستکاری یک موتور جستجو همچون گوگل ، کاملا ممنوع است.

۸٫ نوشتن مطالب کوتاه
وبگاه های بسياري ، به ویژه بلاگ ها، از مطالب ارسالی (پست) که بسیار زیاد کوتاه هستند رنج می برند. من به طور شخصی چندین پست ارسالی مهمان در روزانه دریافت می کنم، که بیشتر اوقات، مجبورم آنها را بر اساس اینکه برای انتشار زیاد کوتاه می باشند ، رد کنم. چقدر یک قطعه می تواند عالی ارزشمند باشد چنانچه فقط در ۴۰۰ کلمه نگاشته شده باشد؟ نوشتن پست های زیاد کوتاه به وفاداری خواننده لطمه می زند، افزون بر این که صفحه شما در ی که با رتبه بندی های SEO روبرو می گردد کیفیت آن پایین در نظر گرفته می شود.

۹٫ انجام ندادن SEO به درستی
تنها یک راه درست برای seo مطالب ارسالی تان جهت موتور جستجو وجود ندارد، بلکهراهنمای های اثبات شده کلی وجود دارند که می توانید مورد مصرف قرار دهید. به عنوان نمونه، درباره ساختن پیوند، چندین بلاگ نویس را می شناسم که مرتکب غلط شده و تنها به صفحه اول وبگاه خود پیوند (لینک) می دهند. در عوض، می بایست پیوند هایی را ایجاد بکنید که همچنین به محبوب ترین و بهتریـن مطالب ارسالی اشاره می نمایند. همیشه چیز تازه ای جهت یادگیری درمورد SEO وجود دارد، پس حواستان باشد که دانش بهینه سازی تان با خواندن متن ها یا روش ی های نویسندگان واجد شرایط همچون مت کاتس از گـوگل ، به روز باشد.

۱۰٫ فراموش نمودن برچسب ALT
در حالی که گوگــل بر طبـق گزارشی (نرم افزار WebCEO) ارزش زیاد ی به برچسب (تگ) ALT نمی دهد، موتورهای جستجوی دیگری همچون AOL ، Bing Yahoo این مورد را مورد توجه قرار می دهند. حقیقت این است که عکس جالب تنها فایل عکس ی است چنانچه جهت عبارت کلیدی بهینه سازی نشده باشد. برای سئو آن، برچسب ALT را زمان وارد نمودن عکس در پست، بکار برید؛ به یقین شاهد نتایج بهتری خواهید بود. همچنین ، به نامگذاری فایـل عکس ی به عنوان عبارت کلیدی یا حداقل برای تعریف نمودن جمله توجه نمایید. چنانچه درباره قوانین کپی رایت بلاگ نویسی می بکنید ، عکس خود را به عنوان ‘copyright-laws.jpg’ نامگذاری بکنید ، نه چیزی شبیه ‘picture10.jpg’ – که اصلا جهت شما نتیجه بهتر ی نخواهد داشت.

نتیجه
من غلط های SEO بیشتری را به طور مرتب مشاهده می کنم، همچون بکار بردن توصیف های عمومی جهت مطالب ارسالی، به روز نکردن نقشه سایت، صفحه های ۴۰۴ خراب، غلط های دستوری در مطالب مختلف وبگاه. بیشتر از همه، مطالبی را می بینم که فاقد انسجام و سازماندهی بوده تنها حاوی متن زیاد خیلی بدون جداسازی از هر نوع همچون فاصله گذاری یا سرفصل هستند . این فقط احساس ناخوشایندی به خوانندگان ارزشمند شما می بخشد. به تجربه مهارت کلی آسیب می زند کیفیت وبگاه شما لطمه خواهد خورد. این غلط های SEO احتمالا جهت گاهي مقدماتی به نظر برسند اما نباید نادیده انگاشته شده یا چشم پوشی شوند. به هر حال خوبتر است، بررسی وبلاگ خود را بی درنگ مورد توجه قرار دهید تا از اینکه SEO کلی شما مورد تحلیل است، اطمینان حاصل بکنید .

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک