روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت

استفاده از روانشناسی در ویرایش طراحی وب سایت یکی از تاثیر گذار ترینآموزش ها برای کسب نتیجه مطلوب و مطابق با خواسته های ما از طراحی وب سایت است. تمام ما هنوز! آدم هستیم، با وجود تمام دانش ما نسبت به جهان ی اطرافمان، یکی از چیزهایی که ما احاطه جامعی به آن نداریم،بقیه آدم ها هستند . او چه فکر می نماید ؟ من از طرف مقابلم چطور درخواست کنم که باعث واکنش نشان دادن او گردد؟ جهت چه او به این آموزش درخواست جواب مثبت میدهد؟ جهت چه این کودکان به کالاها رقیب من بیشتر علاقه دارند تا کالاها من؟ و بسياري دیگر از این پرسش ها که شاید هیچ گاه نتوانیم جوابی ۱۰۰ درصد به آن بدهیم.
site design ummulbanin روانشناسی در بهبود طراحی وب سایت
​طراحی سایت

​طراحی سایت,طراحی وب سایت,​طراحی سایت

رفتارهای بشر تحت تاثیر عوامل متعددی است ، از حضـور شخصی در اطرافش تا رنگ پیراهنی که در آن روز پوشیده. چیزی که باعث بازبینی طراحی وب سایت شما می شود این است که بدانید چه چیزی باعث می شود فرد چیزی را انتخاب و یا کلیک نماید. مطابق با برخي از مشاهدات دانشکده ی، نظریه هایی که منجر به ویرایش طراحی یک وب سایت نسبت به وب سایت دیگری می گردد به دست آمده است. یادگیری این نظریه ها به ما در پیاده سازی آن ها در وب وبسایت هایمان پیدا کردن میزان فرد دی بودن آن یاری مینماید.
روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

بر اساس پژوهشی در peer-reviewed journal محقق دریافته است که فقط ۹۰ ثانیه میبرد که نظر مشتری در خصوص محصولی شکل بگیرد و بین ۶۲ تا ۹۰ درصد این نظر بر پایه رنگ های آن محصول استوار است. طراحان بسياري بر این باورند که “ترکیب رنگی، میتواند سبک یا حس را تحت تاثیر قرار دهد و این نکته ضروری جهت برند سازی و طراحی وب سایت است . جهت هر کسب و کاری با اهمیت زیاد است که مشتری هدف خود را در سایتش نگه دارد.
آبی خوب است

آبی باعث ایجاد حس آرامش امنیت در مخاطب می گردد و در زنان مردان آبی به عنوان یکی از رنگ های محبوب شناخته می شود. ولی استفاده از همین آبی محبوب در صنایع غذایی باعث کم شدن اشتها می گردد! مردم با دیدن رنگ قرمز بیشتر تمایل جهت میل کردن پیدا میکنند، پس تمام جا امکان استفاده از آن نیست.
زرد خودمانی

زرد باعث انتقال حس شادی به بازدید کننده میگردد، برند های بسياري از رنگ زرد برای القای حس باطعم گی خودمانی بودن استفاده میکنند. این رنگ مرکز هیجانات مغز را تحریک می نماید ، اما این نکته میتواند معانی مختلف ی را برای آدم های مختلف به همراه داشته باشد. جهت گاهي احساس سرخوشی بالابردن احساس ات را باعث می گردد برای برخی، به عنوان نمادی برای بر انگیخته شدن حس اضطراب خواهد بود.
سبز خلاق

سبز برای بسياري نمایانگر طبیعت به طبع آن سلامت و پاکی است، ولی بر طبـق نظر روانشناسان رنگ، مصرف از این رنگ احساس خلاقیت را نیز به بازدید کننده منتقل می نماید .
سیاه، سیاه است

استفاده از رنگ مشکی در یک ترکیب رنگی، به نمایش ظرافت، قدرت و تجمل کمک شایانی می نماید . سیاه به نظر براق و تمیـز می آید مردم بیشتر آن را وابسته به برندهای پر قدمت و استوار در نظر دارند.
ترقیب بازدید کننده به انجام کارهای مورد نظر طراح سایت

ترقیب به انجام کار، قدرت است و اینکه شما بتوانید مسیری جهت انتقال بازدید کننده به آنچه شما میخواهید مورد نظر باشد، ایجاد نمایید از ارزش زیاد ی برخوردار است.
چندرسانه ای ها

در بسياري از پژوهش ها نشان داده شده است که مصرف از انواع واسط های محتوایی رسانه ای در یک وب سایت تاثیر بسياري دارد. در این تحقیق ها به عنوان مورد تحقیق نشان داده شده است که با استفاده از رسانه های غنی شده، اعم از فیلم دیدنی ، تصویر و صوت میتواند به تعلت بیشتر فرد با وبسایت شما کمک شایانی نماید.
خستگی در تصمیم گیری

بررسی ها روانشناسی در طراحی وب وب سایت نشان داده است که چنانچه تعداد مورد های پیش روی یک مشتری یا بازدید کننده خیلی باشد، ابه احتمال زیاد ل اینکه مشتری نتواند هیچ یک را گزینش نماید بالا میرود. اگر وب وبسایت شما شلوغ باشد، نرخ پرش ها در وبسایت شما بالا میرود ولی نتیجه گیری از این تغییر محل ها کمتر خواهد شد. خوبتر است که از شلوغی وب وب سایت پرهیز شود، مورد های انتخاب ، دکمه های جابه جایی را تا جایی که امکان دارد کم و فرد دی بکنید .
قالب نوشتاری

پژوهش های فرد دی در بررسي فرد ان سایت ها نشان داده شده است که افراد رفیق دارند متن هایی با عرض های کوتاه را بخوانند تا متن هایی با عرض همه صفحه نمایش. خوب است در طراحی سایت در صورتی که میخواهید متنی نگارش بکنید ، عرض صفحه را به ستون های کوتاه تر تبدیل بکنید پس به نگارش در آن ستون ها بپردازید تا جواب بهتری بگیرید. همچنین همـواره در کنار نوشتارهای خود، از تصاویر مصرف بکنید . بسياري از محققین اثبات کرده اند که تصویر مناسب میتواند جایگزین هزاران خط متن شود. همان گونه که در گزینش متن و چگونگی نگارش آن بایستی توجه داشت در گزینش تصاویر مرتبط با منظور ما هم می بایست دقت بسياري داشت.
خیره کردن

در صورتی که میخواهید به قسمت ی از تصویر یا صفحه شما نگاه بیشتری شود، سعی بکنید از علائم و روش های اشاره به آن مساله در صفحه مصرف نمایید. آسان ترینشیوه استفاده از پیکان به سمت مورد است یا استفاده از تصویر فردی که به موضوع مورد نظر شما خیره شده است. آدم ها موجودات اجتماعی می باشند و نگاه و دید افراد دیگر جهت شان ارزش دارد. پس سعی بکنید از اینآموزش برای اشاره درست به موضوعاتتان مصرف نمایید.
رابطه با رویدادها

استفاده از رویدادهای روزانه در چینش چگونگی ارائه کالاها میتواند نتیجه بهتر ی داشته باشد. به طور مثال در فصل بهار، متناسب با رنگ طبیعت چینش کالاها یا حتی رنگ بندی وبسایت میتواند به القای حس بهتری به مشتری یاری نماید.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک